כך תוכלו למנוע נשירת שיער

שביל באמצע שביל בצד – כך תוכלו למנוע נשירת שיער  

נשירת שיער היא בעיה בריאותיה נפוצה בארץ ובעולם. היא לא פוסחת על אף אחד, גם גברים נשים וילדים סובלים מתמודדים עם נשירת שיער. ואנחנו יודעים שצרת רבים אינה נחמה, אבל יש לנו בשורות טובות והן שאפשר לשמור על בריאות השיער בכמה דרכים.

 

נשירת שיער – למה זה קורה לי?

החיים בישראל הם חיים אינטנסיביים, בכל רגע קורה כאן משהו והלחץ הנפשי והסטרס הם מצב נפשי שרבים מאיתנו מתמודדים איתו יום יום. במוקדם או במאוחר מגיע גם הביטוי הפיזי ללחץ הנפשי ולרב הוא מופיע כקשיי נשימה, כאכילת ריגשית והשמנה וכמובן גם נשירת שיער.

גם שינויים הורמונליים כגון הזדקנות טבעית, לידה, התמודדות עם גיל המעבר משפיעים על נשירת השיער ועל בריאות השיער. בנוסף לאלה, קיימות 3 סיבות נוספות הגורמות לנשירת שיער:

  1. גנטיקה – נשירת שיער היא מחלה גנטית הנקראית אלופציה אנדרוגנית. היא עוברת מדור לדור.

 

  1. תגובה למצב בריאותי – מצבים רפואיים ובעיות בריאותיות כאלה ואחרות עלולים לגרום לנשירת שיער. לדוגמא, מחלות כגון קרוהן , זאבת, תת תפקוד בלטותת התריס ואנמיה. נשירת שיער יכולה להופיע גם כתופעת לוואי לטיפול תרופתי, אנחנו מכירים את זה בעיקר בחולי סרטן שעוברים הקרנות וכימותרפיה.

 

  1. תזונה לא מאוזנת – אנחנו חושבים שאנחנו אוכלים בריא, אבל בפועל לא מספקין לגוף אל כל המינרליים והויטמינים שהוא זקוק להם כגון אבץ, ברזל או ביוטין ( ויטמין B7 ). לאורך זמן עלולים להתפתח מחסורים והתפקוד התקין של הגוף יפגע. התוצאה כבמחסור תזונתי: מחסורים תזונתיים יכולים גם להוביל לנשירת שיער. 

 

איך אפשר לעצור נשירת שיער? – 6 רעיונות קלים ליישום

האמת היא שאי אפשר לעצור נשירת שיער. זהו תהליך טבעי של התחדשות הגוף. הנשירה הופכת בעייתית כאשר נושרות הרבה יותר מ – 250 שערות בכל יום.  

אז במקום לדבר על עצירת נשירת השיער נדבר על מניעת נשירת שיער וכאן יש לפחות 6 דברים שמומלץ לעשות:

  1. הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת – שיער בריא, שופע וחזק הוא חייב לקבל הזנה של מינרליים וויטמינים דרך מחזור הדם: אבץ, ברזל ( ויטמין 12B ), סידן, גופרית, ביוטין, ויטמין 5B, ויטמין 6B, ויטמין C, ויטמין D, ויטמין E ועוד. מומלץ לשלב בתפריט היומי גם נטילת ויטמינים ומינרליים של הרמוני כדי להבטיח שהגוף מקבל את כל מה שהוא צריך.

 

  1. פעילות גופנית והפחתת לחץ – כשהגוף מבצע פעילות גופנית וזה לא משנה אם יוצאים לריצה של 5 קילומטרים או עושים יוגה במרכז הקהילתי, הגוף משחרר הורמונים שמפחיתים את רמות הלחץ בגוף. עוד המלצה היא להחליף את הצפייה בחדשות, בקריאת ספר או לא להביא את העבודה הביתה. כשאתם רגועים יותר, ככל שהגוף יהיה רגוע יותר, כך יש פחות נשירה.

 

 

  1. המנעות מטיפוח השיער בחום גבוה וכימיקלים – חום גבוה פוגע בשיער, בזקיקים ובקרקפת. מומלץ להימנע מתסרוקות וטיפולי שיער הכרוכים בחומרים כימיים או טמפרטורות גבוהות. אלה עלולים לגרום ליובש בשיער.

 

  1. הפסקת עישון – העישון מזיק לבריאות ולשיער בפרט. החומרים הכימיים שיש בסיגריה נספגים אל מחזור הדם. הם מזינים את הזקיקים ולאורך זמן פוגעים בתפקודם.

 

  1. המנעות ממתיחת השיער – בעיקר נשים וילדות קטנות אוהבות שהשיער שלהן מתוח מתוח חזק חזק. המתיחה החזקה לאחור גורמת לזקיקים לאבד את האחיזה בקרקפת ולאורך זמן ליפול בקלות או להיתלש ממקומם.

 

הרמוני – ויטמינים ומינרלים המסייעים למניעת נשירת שיער

הרמוני מציעה לגברים ולנשים שרוצים למנוע נשירת שיער או לטפל בנשירת שיער מארזים מיוחדים המכילים את הכמות היומית של המינרלים והויטמינים שהגוף צריך בכדי להמשיך ולתפקד בצורה תקינה.

בכל בקבוקון יש 60 כמוסות המכילות חומרים טבעיים שנבחרו בקפידה על ידי הצוות המקצועי של הרמוני. כל כמוסה מכילה את כמות הויטמינים והמינרלים היומית לה הגוף זקוק. נטילת כמוסה אחת בבוקר וכמוסה שנייה בערב ( עם האוכל ) תעזור לכם למנוע את נשירת השיער ולשמור על שיער בריא, חזק ושופע.

 

לסיכום, השיער נושר? השערות נערמות על הכרית? זה הזמן לחזק את הגוף ולעזור לו במניעת נשירת שיער עם הכמוסות הטבעיות של הרמוני.