נשירת שיער

גברים ונשים כאחד עשויים לסבול מנשירת שיער, גברים כבר בצעירותם ואצל נשים.  הסיבות לנשירת שיער יכולות להיות מגוונות ולכלול ביצוע דיאטה לא נכונה, בעיה הורמונלית כלשהי ועוד.

החדשות הטובות הן, שבלא מעט מהמקרים, ניתן לעכב את הנשירה ואף למנוע אותה. באמצעות צריכה של תזונה נכונה ואיכותית. שערות אינן חיות לנצח, זמן החיים של שערה ממוצעת נע בין שלוש ל- שש שנים בלבד. הקרקפת שלנו נמצאת כל במצב של בין שיער חדש לשיער וותיק שנושר. הבעיה מתחילה כשבקרב אנשים מסוימים הנשירה עולה על הצמיחה וכך נוצרות, אט אט קרחות.

 

הסיבות שיכולות לגרום לנשירה גדולה יותר מצמיחה 

ישנן מספר סיבות שכיחות ומוכרות הגורמות לנשירת שיער, גנטיקה, תזונה לא בריאה, דיאטה לא נכונה, הפרעות הורמונליות שונות, גיל, תרופות נצרכות ועוד. ישנן מחלות הנקשרות גם הן, באופן מובהק לתופעת הנשירה. למשל, אנמיה, הפרעת תפקוד של בלטות התריס, זאבת וסוגים שונים של מחלת הסרטן. בהרבה מאוד מקרים איבוד השיער הוא זמני בלבד וברגע שמרפאים את המחלה, מתחילה צמיחה מחודשת של שיער. לרפואה מוכרים מקרים בהם, בשל מחסור ביסודות תזונתיים, נוצרת האצה של נשירת השיער. הפרעות אכילה מכל הסוגים, עלולות לייצר נשירת שיער וככל שהן נמשכות, כך הנשירה מחריפה. כלומר, תזונה מאוזנת ומיטיבה, מונעת או מפסיקה, באחוזים גבוהים, את נשירת השיער ומייצרת צמיחה של שיער חדש.

 

איבוד משקל בצורה מהירה

סיבה נוספת היא איבוד משקל הגורם להאצת נשירת השיער. איבוד משקל מהיר גורם בצורה חד משמעית לנשירת שיער מואצת. איבוד משקל מהיר מייצר חוסר איזון בגוף וכתוצאה מכך נשירת שיער מתחילה. משמעות הדברים היא שבחלק גדול של המקרים, אנו יכולים לשלוט בנשירת השיער, לעצור אותה ולשקם את המצב.

בנוסף חשוב לציין כי נשירת שיער קבועה נובעת, על פי רוב, מבעיה תורשתית/גנטית ובמקרים כאלה אין מה לעשות ויש להשלים עם המצב.

 

שמירה על תזונה מיטיבה המונעת נשירת שיער

דיאטה איננה דבר שלילי אולם, יש לבצע דיאטה מגוונת ומאוזנת הכוללת מרכיבי מזון שונים כגון: ירקות, דגנים, מוצרי חלב דלי שומן, בשר לא שמן, דגים, עוף, קטניות ושומנים לא רוויים ועוד.

תזונה ראויה מספקת לגוף את כל המרכיבים להם הוא זקוק, תוך שמירה על הרף הקלורי, הפחתה בשומנים וסוכרים מזיקים. אי לכך, נשירת שיער הנגרמת כתוצאה מתזונה לקויה, ניתן לאזן מחדש באמצעות אכילת מזון רווי בוויטמינים A ו- B, ויטמין C, ברזל, נחושת, אבץ, חלבונים ומים.

ניתן לצרוך את מוצרי הרמוני בכדי למלא את החסר בכל הקשור לתזונה, וויטמינים ומנירלים 
לכניסה לאתר של הרמוני - Https://by-harmony.co.il 

המשמעות של ויטמין A

צריכה טובה של ויטמין A מומלצת מאוד עבור התפקוד של הרקמות הריריות וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף. ויטמין זה מגן מפני תהליכי חמצון, הוא מייצר האטה של הזדקנות העור ומחזק תאים בגוף בניהם, התאים בקרקפת הקשורים לשיער הראש. מחסור בוויטמין A עשוי לייצר הרס בשורשי השיער וכתוצאה מכך תחל נשירה של שיער. ויטמין A מגיע ממקורות צמחיים כדוגמת בטא קרוטן. מרכיב הבטא קרוטן מצוי בירקות ופירות בצבע כתום כמו גזר, בטטה, מנגו ודלעת. בנוסף, הוא נמצא בירקות אדומים כגון פלפל אדום ובעלים ירוקים שונים כמו עלי תרד ופטרוזיליה. ויטמין A מגיע גם מהחי מדגים, כבד, ביצים וחלב.

  

המשמעות של קבוצת ויטמינים מסוג B

בקבוצת הוויטמינים מסוג B אפשר למנות את ה- B6, חומצה פולית, B 12 והיא נחשבת מאוד חיונית ליצירה איכותית של תאי דם אדומים. תאי הדם האדומים (המוגלובין), מסייעים בהעברת החמצן מהריאות לרקמות הגוף השונות לרבות, רקמות הקשורות לשיער הראש. שיער בריא הוא, בין השאר, תוצאה של אספקת חמצן ודם טובה וקבועה בגוף. מחסור בוויטמין B גורם, על פי רוב, לירידה ברמת החמצן בדם וחמצן לשיער, מה שגורם לכך שתחל נשירת שיער מואצת והאטה של צמיחת שיער חדש ובריא.

 

וויטמין B6 מהווה חלק בלתי נפרד מחילוף החומרים של החלבונים. הדרכים הטובות ביותר לצריכה של וויטמין B6 היא באמצעות מזון עשיר בחלבון כגון: עוף, כבד, דגים, חיטה מלאה, פולי סויה, אגוזים וקטניות. הכמות המומלצת לצריכה יומית נעה בין 1.6 ל- 2.0 מיליגרם לאדם מבוגר.

 

חומצה פולית מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך היצירה של תאי דם אדומים ופועלת בסנכרון עם וויטמין B12. מקורות המזון בהם נמצאת החומצה הפולית הם: ירקות הכוללים עלים, מיץ תפוזים, כבד, דגנים, אבוקדו וברוקולי.

 

וויטמין B12 מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך היצירה של תאי דם אדומים והוא חשוב ביותר לתפקוד יעיל של מערכת העצבים. כפי שצוין קודם לכן ה- B12 פועל בסנכרון עם החומצה הפולית והוא נמצא בעיקר במזונות מהחי כדוגמת בשר אדום, עוף, דגים, חלב וביצים.

 

וויטמין C

וויטמין C ידוע כבולם חמצון וכזה המשפר מאוד את תפקוד המערכת החיסונית של הגוף. ויטמין זה מסייע במניעה של מחלות זקנה, מחלות לב, מחלות סרטן ומחלות כלי דם. ויטמין C ידוע גם כסופג ברזל אל תוך המעי ומסייע ביצירת הקולגן שהוא החלבון המרכזי הנמצא ברקמות החיבור בגוף. מחסור בוויטמין זה גורם, במקרים מסוימים, לבעיות שיער מסוגים שונים, המייצרות נשירה. וויטמין C ניתן לצרוך באמצעות אכילה של פרי הדר, כרוב, ברוקולי, כרובית, קיווי, עגבניות ותות שדה.

במידה ותרצו לקרוא יותר על ויטמין ומשמעותו אנו ממליצים על ויקיפדיה