גינקו בילובה- מה זה ואיך זה עוזר לנשירת שיער?

גינקו בילובה, הוא אחד ממיני העצים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ. במקור מסין אך נמצא כיום בכל רחבי העולם, במיוחד באזורים עם אקלים קריר. גינקו בילובה שימש במשך מאות שנים ברפואה הסינית המסורתית לטיפול במגוון מחלות, כולל אובדן זיכרון, חרדה וזרימת דם לקויה. בשנים האחרונות הוא גם צבר פופולריות כתרופה טבעית לנשירת שיער. במאמר זה, נחקור מהו העץ וכיצד הוא עשוי לעזור עם נשירת שיער.

מה הוא העץ גינקו בילובה?

גינקו בילובה הוא עץ נשיר שיכול להגיע לגובה של עד 120 מטר. לעץ יש עלים בצורת מניפה שמצהיבים בסתיו. העץ גם מייצר פירות קטנים המכילים זרעים. הזרעים משמשים להכנת תמצית גינקו בילובה, המשמשת במגוון תוספי תזונה ותרופות טבעיות.

העץ מכיל שתי תרכובות עיקריות אשר אחראיות ליתרונות הבריאותיים שלו: פלבנואידים וטרפנואידים. פלבנואידים הם נוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ודלקות. טרפנואידים משפרים את זרימת הדם על ידי הרחבת כלי הדם והפחתת הדביקות של טסיות הדם.

כיצד הוא עוזר לנשירת שיער?

נשירת שיער היא מצב שכיח המשפיע על גברים ונשים כאחד. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, חוסר איזון הורמונלי ותזונה לקויה. צמח זה מסייע לנשירת שיער על ידי שיפור זרימת הדם לקרקפת, מה שמקדם צמיחת שיער.

הצמח מכיל טרפנואידים המשפרים את זרימת הדם על ידי הרחבת כלי הדם והפחתת הדביקות של טסיות הדם.

זרימת דם משופרת לקרקפת פירושה שזקיקי השיער מקבלים יותר חמצן וחומרים מזינים, מה שיכול לעזור לקדם את צמיחת השיער. בנוסף, גינקו בילובה מכיל נוגדי חמצון המגנים על זקיקי השיער מפני נזקים. באחד המחקרים נמצא כי ריכוז מקומי של תמצית גינקו בילובה יגביר את צפיפות השיער ועוביו אצל אנשים עם התקרחות אנדרוגנטית, צורה שכיחה של נשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד. המחקר הגיע למסקנה שתמצית גינקו בילובה עשויה להיות טיפול בטוח ויעיל לנשירת שיער.
בנוסף לתפקידו בשמירה על עור בריא, לביוטין יש גם תכונות אנטי אייג'ינג. הוא עוזר להפחית קמטים, מה שגורם לעור להיראות צעיר ותוסס יותר.

מחקר נוסף מצא ששילוב של גינקו ותוסף תזונה המכיל אבץ, ויטמין B6 וביוטין שיפר את צמיחת השיער והפחית את נשירת השיער אצל נשים עם שיער דליל. המחקר הגיע למסקנה שהשילוב של הוויטמין ותוספי תזונה עשוי להיות טיפול יעיל לנשירת שיער.

לסיכום, גינקו בילובה היא תרופה טבעית ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות. אובדן זיכרון, חרדה וזרימת דם לקויה. כמו כן, זהו צמח יעיל לנשירת שיער בשל יכולתו לשפר את זרימת הדם לקרקפת ולהגן על זקיקי השיער מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים.

אנו ממליצים להשתמש בתוספים שלנו המכילים תמצית גינקו בילובה ובשילוב ויטמינים נוספים יתרמו לשיער בריא ומלא

עוד מאמרים על הצמח