טיפים לשיער בריא

מהו השיער?

הטיפים של הרמוני לשיער בריא יותר. - השיער שלנו הוא חלק משמעותי מהמראה שלנו ואיך שהוא יראה נקבע בעיקר בזכות הגנים שלנו. השיער עצמו מכיל מידע גנטי שקובע איך הוא יסתלסל, אילו פיגמנטים יתבטאו בו, כמה הוא יהיה דחוס או דליל ועוד. לאורך החיים מלבד למידע הגנטי נוצרים עוד המון גורמים שמשפיעים על השיער שלנו- דברים כמו לדוגמא התזונה שלנו, בריאות העור שלנו, חשיפה לשמש, בריאות הקרקפת, הרגלי עיצוב וסידור השיער שלנו, שימוש בחום והרגלי הטיפוח שלנו. בין הפקטורים המשמעותיים ביותר נמצא את מוצרי הטיפוח (שמפו, מרכך, קרם שיער, שמן שיער ועוד) ואת הרגלי העיצוב שלנו (שימוש בחום, חשיפה לשמש, מתיחת השיער, תכיפות השטיפה ועוד)- חשבו על הדברים האלו כ״מה אנחנו עושים לשיער שלנו״.
במאמר זה נביא לכם את הטיפים לשיער בריא יותר.

טיפוח השיער

טיפוח השיער שלנו נחלק לכמה תחומים: שטיפה, עיצוב וטיפוח. 
1. הטיפ הראשון לשיער בריא הינו שטיפת השיער, כל מה שקשור להרגלי המקלחת: חפיפה עם שמפו ומרכך, מרכיבי התמרוקים, תכיפות השטיפה ואפילו המים שאיתם אנחנו שוטפים. כעקרון חפיפת השיער אמורה לנקות את השיער מזיהומים ומהצטברות עודפת של שמנים וקרמים שהצטברו על השיער, כדי לשמור על שיער בריא מומחים ממליצים לחפוף כל שלושה ימים או פעם בשבוע. הסכנה בחפיפה מרובה היא הפשטת השיער מהשמנים הטבעיים והטובים שבו ופגיעה בשמירת הלחות של השיערה. כדי לחפוף בצורה הטובה ביותר כדאי להשקיע במוצרים איכותיים שלא מכילים כימקלים חזקים מידי ושעושים טוב לשיער שלכם- הדרך הכי טובה לבחור במוצרים טובים היא בניסיון וטעייה, כל אחד מגיב שונה למוצרים ולכן כדאי פשוט לנסות לפי המלצות עד שתמצאו מה עובד לכם טוב.
2. עיצוב השיער הוא כל מה שקשור להשפעה מכוונת על נראות השיער: חמצון והבהרת השיער, עיצוב השיער בחום, תהליכים קבועים כמו סלסול או החלקת השיער באופן כימי ועוד.
באופן כללי לרוב עיצוב השיער גורם לו נזק- כל אחת מהשיטות בדרך שלה. חומר הבהרה וצבע לשיער משתמשים בכימיקלים קשוחים כדי להקשר או להבהיר את השיער בצורה כימית ובכך יוצרים נזק בלתי הפיך לשיער המושפע.
החלקת השיער וסלסול השיער באופן קבוע מפרקים בעזרת תהליך כימי את הרכב החלבון בשיער ומרכיבים אותו בחזרה בצורה אחרת. שימוש בחום גורם לייבוש של השיער משמנים טבעיים ומלחות שבתוך זקיק השערה.
כדי להגיע לשיער ארוך ושופע כדאי להפחית כמה שיותר את פעולות העיצוב המזיקות ולבחור לדוגמא בעיצוב ללא חום.
3. טיפ זה קשור לטיפוח השיער הוא הפעולות הקבועות שאנחנו עושים לשיער על מנת לשמור אותו בריא. שלבי הטיפול יכולים לכלול עיסויי קרקפת, מריחת שמן לשיער, קיצוץ הקצוות המתים וכדומה.
שיער בריא שמטפחים אותו בצורה הנכונה ועם החומרים הנכונים, יכול לפעמים גם להציל שיער ניזוק.
קרם משקם, מסכה משקמת, שמן שיער לקצוות ארוכים או אפילו בניית שגרת טיפוח קבועה עם תמרוקים ומנהגים בריאים כמו סירוק עדין של השיער, ייבוש השיער עם המגבת המתאימה, מריחת חומרים משקמים ועיסוי הקרקפת.

 

תוסף תזונה לשיער הגבר - טרייב

מה עם הטיפים?

הנה 10 טיפים פשוטים לשיער בריא ושופע:
1. מי רוזמרין- יש לבשל על אש נמוכה רוזמרין בסיר מים לשעתיים. לקרר את התמיסה ולרסס על השיער פעמיים ביום. ניתן לשמור אותה לשבועיים במקרר ואפשר להוסיף לתרסיס דברים. כמו עלי נענע וג׳ינג׳ר שמשפרים את הריח ומקדמים זרימת דם. מי הרוזמרין משפרים תמיחה ומרככים את השיער.
 2. עיסוי הקרקפת- דרך מצויינת להזרים דם לקרקפת ובכך לזרז את צמיחת השיער היא עיסויי קרקפת. העיסוי מגביר סרקולציה ועוזר לזרז את הצמיחה.
 3. מים מסוננים- שיער בריא מושפע מאוד מהמים שאיתם שוטפים את השיער משפיעים על הבריאות שלו. ניתן לקנות ראש פילטר שמסנן את מי המקלחת ולהתקלח איתו. אנשים מדווחים על שיער רך ומבריק רק מהחלפת ראש המקלחת.
 4. להרחיק שטיפות- אם השיער שלכם נוטה להתייבש שווה לכם לנסות לחפוף אותו פחות. יש סיכוי שאתם פשוט מייבשים את השמנים הטבעיים של השיער.
 5. דרך מצויינת להפחית היא לבחור בין צבע והבהרה לבין שימוש בחום לעיצוב, - אם לא יכולים לוותר על האחד מוותרים על האחר.
 6. שמן שיער- אם אתם מחפשים להאריך את השיער ולהגביר את הברק. נסו להוסיף לשגרת הטיפוח שלכם שמן ארגן או שמן חוחובה, שניהם ידועים ביתרונות שלהם לשיער.
 7. החליפו את הסטיילינג לשיער משימוש בחום, לסגנונות עיצוב Over night או ללא חום.
 8. נסו לייבש את השיער עם חולצת כותנה שמונעת חיכוך ושבירה של השערה בזמן הייבוש.
 9. מסכות שיער- אם השיער שלכם נוטה להתייבש נסו להחליף את המרכך במסכה מזינה לשיער.
 10. סירוק השיער- נסו להסתרק פחות ועם מברשת יותר עדינה כדי לא למשוך לשבור את השיער.

 

תוסף תזונה לשיער האישה - פוראבר - טיפים לשיער בריא

תוסף תזונה לשיער הגבר