כורכומין

מחקרים אלו מיודעים לשימוש מידע בלבד. אנו מספקים מידע זה כשירות, אין להמליץ או לאשר מוצרים מוצרים על פי זה.
כורכום, תבלין שהוכר מזה זמן רב בסגולותיו הרפואיות, זכה לעניין הן מהעולם הרפואי/מדעי והן מצד חובבי קולינריה, שכן הוא המקור העיקרי לכורכומין הפוליפנול. זה מסייע בניהול מצבים חמצוניים ודלקתיים, תסמונת מטבולית, דלקת פרקים, חרדה והיפרליפידמיה. זה עשוי גם לסייע בניהול של דלקת הנגרמת על ידי פעילות גופנית וכאבי שרירים, ובכך לשפר את ההתאוששות והביצועים אצל אנשים פעילים. בנוסף, מינון נמוך יחסית של המתחם יכול לספק יתרונות בריאותיים לאנשים שאין להם מצב בריאותי מאובחן. את רוב היתרונות הללו ניתן לייחס להשפעותיו נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות. בליעת כורכומין כשלעצמה אינה מובילה ליתרונות הבריאותיים הנלווים בשל הזמינות הביולוגית הירודה שלו, שנראה כי נובעת בעיקר מספיגה לקויה, חילוף חומרים מהיר וסילוק מהיר. ישנם מספר מרכיבים שיכולים להגביר את הזמינות הביולוגית. לדוגמה, פיפרין הוא המרכיב הפעיל העיקרי של פלפל שחור, וכאשר הוא משולב בקומפלקס עם כורכומין, הוכח כמגביר את הזמינות הביולוגית ב-2000%. כורכומין בשילוב עם חומרים משפרים מספק יתרונות בריאותיים מרובים. מטרת סקירה זו היא לספק סקירה קצרה של שפע המחקרים לגבי היתרונות הבריאותיים של כורכומין.

מחקר תומך: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5664031/