Iron - ברזל

מחקרים אלו מיודעים לשימוש מידע בלבד ואינם מהווים תחליף ליועץ רפואי.
אנו מספקים מידע זה כשירות, אין להמליץ או לאשר מוצרים מוצרים על פי זה.

מחסור בברזל הוא הפרעה תזונתית שכיחה, הפוגעת במספר רב של נשים וילדים במדינות מתפתחות ומתועשות כאחד. לפי ארגון הבריאות העולמי, למעלה מ-30% מאוכלוסיית העולם - כ-2 מיליארד בני אדם, סובלים מחוסר בברזל.

מי נמצא בסיכון לחוסר בברזל?

לאנשים טבעוניים יש סיכוי גדול יותר לסבול ממחסור בברזל מכיוון שמוצרי בשר הם המקור הטוב ביותר לברזל. ברזל המצוי במוצרים מהצומח הוא ברזל no-heme, שהוא פחות זמין לגוף בהשוואה לברזל heme המצוי במוצרים מהחי. בנוסף לכך, אנשים עם מחלות מעיים מסוימות או אלו שנוטלים תרופות מסוימות עשויים להיות בסיכון מוגבר למחסור בברזל.

הפניות למחקר אשר מראה זאת:

  • National Heart, Lung and Blood Institute, 2014

כיצד מאבחנים מחסור בברזל?

מחסור בברזל מסוכן ומאובחן בקלות על ידי בדיקת דם פשוטה. אם יש לך מחסור בברזל ומתקשה להשיג מספיק ברזל דרך מקורות תזונתיים, תוספת ברזל עשויה להיות חלופה טובה. למידע נוסף על ברזל, בקר בכתובת:

הפניות:
iron Deficiency Anemia: A Common and Curable Disease
Jeffery L. Miller, Cold Spring Harbor Perspectives in Medicine, 2013
iron - Health Professional Fact Sheet
Office of dietary supplements, National Institutes of Health, 2016



למה ברזל חשוב בזמן הריון?

מחסור בברזל משפיע על כ-1 מכל 10 נשים בהריון ו-1 מכל 4 נשים במהלך השליש השלישי שלהן. נשים המסוגלות להיכנס להריון נמצאות בסיכון לאנמיה מחוסר ברזל עקב צריכת ברזל נמוכה. בהריון, נפח הדם מכפיל את עצמו וצרכי הברזל עוברים מ-18 מ"ג ל-27 מ"ג. ברזל עשוי להדאיג במיוחד נשים הרות לאחר תזונה טבעונית או צמחונית. מזונות מהצומח מכילים רק ברזל no-heme, שהוא פחות זמין ביולוגי מברזל heme המצוי בבשרים, עופות ופירות ים. לנשים בהריון מומלץ ליטול תוסף ברזל בהמלצה על ידי ספק שירותי בריאות.

הפניות: 
2020 – 2025 Dietary Guidelines for Americans
U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture, 2020 – 2025 Dietary Guidelines for Americans, 2020


לעוד על הברזל שלנו בהרמוני - לחצו כאן

למאמרים נוספים