ג'ינקו בילובה

מחקרים אלו מיודעים לשימוש מידע בלבד ואינם מהווים תחליף ליועץ רפואי.
אנו מספקים מידע זה כשירות, אין להמליץ או לאשר מוצרים מוצרים על פי זה.

ג'ינקו בילובה מה אנחנו יודעים עליו ?
והאם הוא יוכל לחזק לנו את השיער ?

זמן קריאה כ-10 דקות

מיקוד נושאים :

  • היחלשות שיער
  • היכרות עם הצמח
  • השפעות הצמח
  • מינון ותופעות לוואי
  • סיכום

היחלשות שיער :

לפני שאדבר על הצמח הנפלא הזה אקדיש כמה שורות להיחלשות שיער לא מסיבה הורמונלית/ גנטית (נשירה הורמונלית דובר במאמר המשויך לדקל ננסי )
כידוע השיערה שלנו ניזונת מכלי הדם שבקרקפת . ישנם מגוון תהליכים שיכולים להחליש את השערה ולהשפיע על זרימת דם תקינה לאזור ,כגון סטרס, עישון , חוסר שינה ,עיצוב וסירוק יתר, מחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים, ועוד גורמים שונים אשר בסופו של דבר יובילו לנשירה שיער כללית , כתוצאה מחוסר זרימת דם מספקת או מהיחלשות השיערה.

ובדרך אגב הרמב"ם כותב שניתן לשפר את זרימת הדם לשיער ולחזק אותו , ע"י ישיבה וכיפוף הראש עד לברכיים (או עד כמה שניתן ) כלפי מטה, וסירוק עדין של השיער לכל הכיוונים שלוש פעמים .

אחד הדברים המבדילים בין סוגי הנשירות הוא שבשונה מהתקרחות גנטית הנשירה הזאת תבוטא בהידלדלות כללית בשיער ולא באזור ממוקד כגון בקודקוד הראש .

היתרון בנשירה מהסוג הזה שלרוב אם משנים את דרכי הטיפוח של השיער , ונמענים מהדברים שהוזכרו לעיל, ובכך מחזקים את השיערה ומשפרים את זרימת הדם הפריפרית  הנשירה תוכל להיפסק ואף השיער יוכל לחזור ולצמוח שוב .


היכרות עם הצמח :

ג'ינקו בילובה הוא עץ עתיק יומין בין אלפי שנים שיכול להגיע לגובה של 40 מטרים ועם תוחלת חיים ארוכה מאוד, אשר יש הטוענים שיכול להתקיים יותר מאלף שנים .

במשך אלפי שנים הזרעים והפירות שלו נוצלו ברפואה הסינית המסורתית לטיפול במגוון בעיות בריאותיות , אך כיום משתמשים בעיקר בעלי הצמח אשר נמצאו כבעלי ההשפעה המיטבית .

הצמח החל להיחקר לראשונה בשנת 1690 ע"י הרופא הגרמני "אנגלברט  קמפפר," ומאז ועד היום יצאו אלפי מחקרים נוספים על ג'ינקו בילובה, ועל יתרונותיו הבריאותיים הרבים שחלקם אפרט בהמשך .

ג'ינקו הוא בין התוספי תזונה הפופולריים ביותר באירופה ובארה"ב כאשר סך המכירות העולמיות של מוצריו הגיעו לכ-1.26 מיליארד דולר בשנת 2012 . 


מחקרים אודות השפעות הצמח :

שיפור זרימת דם באיברים ומניעת מחלות קרדיווסקולריות :

מחקרים גילו כי לצמח יש השפעה מיטיבה על זרימת הדם ההיקפית והפריפרית במערכות הגוף השונות כגון עיניים , אוזניים , כלי הדם בעור ובקרקפת , מוח , וכלי הדם בלב עצמו (כלילית )

בעשורים האחרונים נעשה שימוש קליני בצמח למניע וטיפול במחלות לב וכלי דם ,מחלות כלי דם במוח , מחלות עורקים היקפיים , מחלות ורידים היקפיות , ותופעות נוספות .

בנוסף נעשה שימוש גם ליתר לחץ דם אם כי עדיין חסרים ראיות משכנעות התומכות ביעילותו של הצמח ליתר לחץ דם – והדבר תלוי במינון וזמן נטילת הצמח .

 שיפור זיכרון וקוגניציה :

צמח הג'ינקו הפך פופולארי מאוד בזכות כך שהגלה כי יש ביכולתו לשפר את הקוגניציה במיוחד תשומת לב זיכרון ועיכוב דמנציה. – ועם זאת עדיין חסר מידע לגבי יעילותו בכך לפי קבוצות גיל מסוימות.

כיום סטודנטים צעירים רבים בעולם משתמשים בנטילת ג'ינקו בכדי לשפר ביצועים אקדמיים.

בנוסף הצמח התגלה כנוגד חמצון חזק , אנטי דלקתי , ונוגד קרישה.

 

מחקרים תומכים :


 

מינון תופעות לוואי ואזהרות  :

המינון היומי המומלץ הינו 120-240 מ"ג ,ונכון כיום לא ידוע על השפעות עקב נטילת מינון יתר של הצמח

הצמח נמצא בשימוש של אלפי שנים ובהחלט יעיל ובטוח לשימוש ,

תופעות לוואי :

למרות השימוש המסיבי בצמח ( מעל 5 מיליון מרשמים בשנת 1998 בגרמניה בלבד) במקרים נדירים דווחו מכמה אנשים תופעות לוואי כגון העצה בדפיקות הלב, כאשר התופעה חלפה עם תום השימוש בצמח .

אזהרות :

חשוב להדגיש שהצמח מעכב קרישיות במינון מסוים ולכן אנשים הנוטלים תרופות מדללי דם כגון קומדין, ונשים בהיריון בהחלט מומלץ להימנע משימוש בצמח ללא יעוץ קודם עם מומחה בתחום בכדי לא להביא לידי מצב של דילול יתר בדם ודימומים פנימיים אשר דווחו במקרים נדירים אצל אנשים הנוטלים מדללי דם . 


סיכום :

ג'ינקו בילובה הוא צמח עם היסטוריה ארוכה של שימוש רפואי לבעיות בריאותיות שונות .

מאחר ולצמח יש השפעות זילוח ושיפור זרימת דם פריפרית והיקפית בגוף ובאבריו השונים ניתן להניח שהוא יוכל לסייע ולעזור לאנשים הסובלים מנשירת שיער על בסיס סטרס, וזרימת דם לקויה בקרקפת

 

המאמר ניתן בגדר המלצה בלבד , ואינו מהווה תחליף ליעוץ רפואי .

נשים בהיריון , ילדים ואנשים הנוטלים תרופות , מומלץ להיוועץ במומחה טרם נטילת התוסף.

כותב המאמר גילעד אלבז מתמחה בנטורופתיה ורפלקסולוג בכיר .

למאמרים נוספים